Föräldrar och ansvar

Jag tror verkligen att föräldrar kan vara det farligaste som finns för ett barn. Samhället har en sån förvrängd bild av hur man ska vara som förälder och det är egentligen inte själva föräldrarnas fel. Vill du se riktigt hemska grejer ska du kolla in amerikanska föräldrar. Min personliga favorit är att söka efter klipp i olika amerikanska talkshows. Jag ska leta upp ett par åt er som ni kan gotta er i. Man blir så otroligt upprörd över att det är accepterat, och värst av allt uppskattat.

Det här kom jag att tänka på när jag och mina föräldrar diskuterade langning. De tyckte att den som köper alkoholen har ansvaret och det gjorde mig arg. Den som dricker alkoholen har ansvaret, oavsett om man är 14, 19 eller 30. Den här attityden gör att föräldrar inte vill köpa ut åt sina barn, de är rädda för att bli skuldbelagda och utpekade som dåliga föräldrar.

Förlåt för ett lite rörigt och osammanhängande inlägg direkt från tankarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0