Rökning

Idag fick jag veta ännu en grej som får mig att tro starkare att det som polisen och politikerna bakom sysslar med bara är en principsak. De går tydligen runt och fimpar minderårigas cigaretter. "Bra!" tänker ni då. För småungar ska ju inte röka. Jag håller med er i det att unga inte borde röka, det borde inte vuxna göra heller. Men vem lurar man? Tror man verkligen att den här typen av nolltolerans hjälper någon? Förstår man inte att rökning är ett jättestarkt beroende som knappast bryts bara av att en otrevlig polis fimpar din cigarett? Skulle det fungera på dig? Nej jag tror inte det. Fem minuter senare tänder de en ny cigarett och livet flyter på som vanligt, förutom ett lite ökat hat mot vuxna. Tror ni fortfarande att vuxenvärlden egentligen bara bryr sig? Om det verkligen är så skäms jag för deras brist på intelligens.

Jag har ingen aning om hur man gör för att förhindra att folk börjar röka, eller hur man får dem att sluta. Men det jag vet är att det här knappast hjälper. Sluta förstör för er själva och för hela den svenska befolkningen, jag ber er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0