"Varför dricker du inte?"

Jag tror att nykteristerna har missuppfattat omgivningen i många fall. De klagar ofta på att de ständigt får kommentarer om varför de inte dricker och att omgivningen reagerar väldigt negativt. Få människor tycker det är konstigt att vara nykter. Innan jag gav mig in i hela debatten och såg vad de organiserade nykteristerna egentligen ville tyckte inte jag heller det var något fel på det. Jag förstår inte att det kan locka så mycket reaktioner som de påstår. De gångerna jag har festat nyktert har ingen uttryckt sig elakt, eller överhuvudtaget faktiskt. Det finns så många anledningar till att man väljer bort alkoholen, för en kväll eller för en längre tid. Man kanske tränar inför något, är gravid, kör bil, ska ta hand om eventuellt överförfriskade kompisar, tycker det är äckligt, vågar itne bli full, har haft problem med missbruk, tar medicin eller så kanske man är allergisk. Om någon vill veta varför du dricker vatten så beror det i de allra flesta fall på ren och skär nyfikenhet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0