Det här med hjärnan

Det är så otroligt många människor som vägrar att lyssna på mig bara för att jag är ung. De avfärdar allt jag säger med "din hjärna är inte utvecklad än, du förstår inte vad du säger".

Jag undrar varför de inte tänker längre än så? Vad skulle de säga om det plötsligt kom fram en massa ny forskning som bevisade att efter man fyllt 30 så blev hjärnan betydligt sämre? Skulle de gå med på att omyndigförklara alla över 30 då eller skulle man börja prata om personligt ansvar? Det finns en sån dubbelmoral där som jag inte ens tror att de förstår själv.

Så ja, jag har lite svårt för att tro på det här med att jag skulle vara korkad pga min ålder. Om till och med min lilla hjärna förstår allt det här, varför förstår då ingen annan?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0