Kontroll

Varför anses det så positivt att människor känner ett behov av att sluta dricka endast för att de vill uppträda "fint" och inte skämma ut sig? Det skrämmer mig. För det som gäller i alkoholens värld gäller ju även i den nyktra världen. Jag vill inte leva i ett samhälle där jag ska behöva vara rädd för att folk ska kolla snett på mig om jag skulle bete mig lite konstigt. Jag vill inte ligga uppe på nätterna och tänka över allt jag sagt och ha ångest över att jag kanske sagt sånt som man inte skulle säga. Är det verkligen något att sträva efter? Hur kan det vara positivt att människor är pressade av samhället till att bete sig på ett visst sätt?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0